Jeszcze przez 2 tygodnie pracowaliśmy z Photonami. Przeszliśmy do eksperymentów, dzięki którym odpowiedzieliśmy na zadane wcześniej pytania – Czy można nauczyć robota rozpoznawać obrazy? Czy trenowanie robota jest potrzebne? Tworzyliśmy programy, które nadawały robotowi Photon określony kierunek, dźwięk i kolor. Wykorzystując makietę miasta, zaprogramowaliśmy robota tak, by dotarł do konkretnego miejsca. Przystępując do eksperymentu najpierw przymocowaliśmy uchwyt z tabletem do robota. Postępując zgodnie z instrukcją na tablecie, Photon wykrywał zielone i czerwone światło oraz przeszkody. Nie zawsze Photon wykonywał prawidłowo zadanie, ponieważ podczas trenowania (uczenia rozpoznawania kolorów) pojawił się błąd. Dzięki temu nauczyliśmy się, że to od nas zależy czy program będzie działał poprawnie. Po dokonaniu modyfikacji robot pracował bezbłędnie.
Na ostatnich zajęciach przed feriami zapoznaliśmy się z zestawem Lego Education Spike Essential. W pudełku znajdowały się dwa silniki, kolorowa matryca świetlna, czujnik koloru oraz mnóstwo klocków, poukładanych kolorami w odpowiednich przegródkach. Bardzo podobała mam się zabawa „wybierz kolor”, która polegała na umieszczeniu 6-7 klocków różnego koloru za swoimi plecami, następnie każdy z nas na odpowiedni sygnał chwytał dowolny klocek i kładł przed siebie. Jeśli co najmniej dwie osoby miały klocek tego samego koloru, to zdobywali punkt?
Jeden z uczniów przyniósł na zajęcia swojego robota i zaprezentował jego możliwości. Dzięki odpowiedniemu zaprogramowaniu i zamontowaniu do niego ołówka, rysował na kartce linie proste, reagował na klaśnięcie, omijał przeszkody.
W nowym roku uczyli się przyrządzać jajecznicę, wypiekach pizzę oraz wykonali burgery pod kierownictwem Kuby, który ma spore doświadczenie w ich przyrządzaniu. Ciągle się uczymy?.