#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
@LaboratoriaPrzyszlosci
W drugim półroczu uczniowie naszej szkoły rozpoczęli realizację kolejnych projektów Lego Spike, stworzyli animacje w Scratchu oraz wykorzystywali podczas zajęć roboty Photon.
Przedstawiam poniżej opis kilku zrealizowanych projektów lego:
• Karuzela- podczas ruchu obrotowego ramiona karuzeli odchylały się na zewnątrz, unosząc krzesełka w górę. Uczniowie dowiedzieli się:
Co to jest karuzela? Co wprawia karuzelę w ruch? Gdzie można zaobserwować siłę odśrodkową?Każdy z uczniów mógł zostać operatorem karuzeli dzięki kontrolerowi z czujnikiem kolorów.
• Koń- uczniowie dowiedzieli się, jak działa mechanizm korbowy, który porusza koniem do przodu i do tyłu.
• Ptasie gniazdo- Skąd robotyczne pisklaki wiedzą, kiedy prosić o obiad? Dzięki czujnikom!
Uczniowie zbudowali model ptasiego gniazda, który przedstawia ptaka karmiącego pisklęta w gnieździe.
W oczekiwaniu na święta wielkanocne, stworzyliśmy w Scratchu krótkie animacje świąteczne. Rozpoczęliśmy poznawanie aplikacji Photon AI, dzięki której dowiemy się, czym jest sztuczna inteligencja, w jaki sposób działa, co wpływa na efektywność jej działania, uczniowie poznają również jej wybrane zastosowania.