W maju odbyły się kolejne zajęcia z robotyki z wykorzystaniem klocków Lego Education.
Zbudowaliśmy i uruchomiliśmy MAŁEGO POMOCNIKA SPIKE, którego zadaniem była pomoc
w codziennych czynnościach domowych takich jak: porządkowanie, segregowanie przedmiotów. Mieliśmy możliwość skonstruowania idealnej huśtawki. Stworzyliśmy i przetestowaliśmy program, który poruszał huśtawką. Niektórzy z nas pokusili się i zaprojektowali własną huśtawkę?
Projekt „Zwycięski gol” polegał na zbudowaniu ruchomej bramki. W ten sposób każdy mógł zagrać
w piłkę i strzelić gola. Zwiększyliśmy poziom trudności gry przez dokonanie modyfikacji programu
i ustawienie prędkości z 60% na 90%. W ten sposób „ruchoma bramka” przemieszczała się w bardzo szybkim tempie i trudniej było strzelić gola.
Czujnik kolorów wykorzystaliśmy realizując projekt „Stoisko z przekąskami”. Naszym zadaniem było udoskonalenie stoiska w taki sposób, aby bohaterowie LEGO Education mogli sięgnąć po jedzenie umieszczone na specjalnie zbudowanej taśmie. Każdy z nas nadał swojemu stoisku indywidualny charakter przez zaaranżowanie przestrzeni wokół niego. Wprowadziliśmy roślinność, stoliki
z krzesłami, itp.
Modele/konstrukcje, które stworzyliśmy, wymagały od nas dużej precyzji, cierpliwości i wytrwałości podczas łączenia bardzo małych klocków. Metodą prób i błędów pokonaliśmy wszelkie trudności związane z nieprawidłowo działającym programem.
Niektóre grupy dokańczały w maju projekty, które zaczęliśmy realizować w kwietniu: „Losowy selektor książek”, „Mechaniczny śmieciopotwór”, „Arktyczna przejażdżka”.
#LaboraroriaPrzyszłości???