Zaczęliśmy kolejny etap naszej przygody- SZTUCZNA INTELIGENCJA.
Zestaw „sztuczna inteligencja” zawiera: matę, makiety budynków (sklepy, stragany czy budynki użyteczności publicznej), produkty (np. owoce, warzywa), sprzęt (np. lodówka).
Czym jest sztuczna inteligencja? Czy można nauczyć robota rozpoznawać obrazy? Korzystając z robota edukacyjnego i aplikacji, uczniowie dowiedzieli się, jak sztuczna inteligencja rozpoznaje kolory, kształty i całe obiekty. Przy użyciu aplikacji AI poznaliśmy również zastosowania sztucznej inteligencji w życiu codziennym np. w autonomicznych pojazdach.
Następnie rozmawialiśmy na temat naszego miasta. Postawiliśmy kilka pytań. Jakie miejsca są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania miasta? Jakie budynki powinny znajdować się w naszym otoczeniu? Jakich lokali brakuje? Co powinniśmy zmienić, polepszyć, aby wszystko dobrze funkcjonowało w naszym otoczeniu? Jaki środek transportu wybieramy każdego dnia? Czym możemy poruszać się po takim mieście? Czy sygnalizacja świetlna to też znak drogowy?
Budując model miasta przez stworzenie dodatkowych budynków, rozwinęliśmy swój zmysł kreatywności. Do tego celu wykorzystaliśmy puste pudełka różnej wielkości i pokolorowaliśmy je pisakami. Następnie zaprezentowaliśmy efekty swojej pracy, rozmieściliśmy wszystkie modele, makiety budynków na macie. W ten sposób utrwaliliśmy pojęcia: algorytmu, programowania i danych. Nauczyliśmy Photona (za pomocą aplikacji AI) rozpoznawać kolory sygnalizacji świetlnej oraz przetestowaliśmy efekty treningu sztucznej inteligencji w praktyce, czyli na macie. Na koniec zajęć oglądaliśmy film na temat sztucznej inteligencji?
Na ostatnich grudniowych zajęciach otrzymaliśmy list od Świętego Mikołaja. Jego treścią były zagadki, kalambury, quizy, sudoku oraz prośba o ich rozwiązanie wraz z Photonami. Nasze roboty wykonywały zadania specjalne mając na głowie mikołajowe czapeczki. Mieliśmy przy tym świetną zabawę.
Chłopcy nadal zgłębiają tajniki gotowania i pieczenia. Przed świętami wypiekali domowe pierniczki.