Szkoła/Nasze projekty
Nasze projekty
Laboratoria przyszłości maj 2025
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
@LaboratoriaPrzyszlosci
W drugim półroczu uczniowie naszej szkoły rozpoczęli realizację kolejnych projektów Lego Spike, stworzyli animacje w Scratchu oraz wykorzystywali podczas zajęć roboty Photon.
Przedstawiam poniżej opis kilku zrealizowanych projektów lego:
• Karuzela- podczas ruchu obrotowego ramiona karuzeli odchylały się na zewnątrz, unosząc krzesełka w górę. Uczniowie dowiedzieli się:
Co to jest karuzela? Co wprawia karuzelę w ruch? Gdzie można zaobserwować siłę odśrodkową?Każdy z uczniów mógł zostać operatorem karuzeli dzięki kontrolerowi z czujnikiem kolorów.
• Koń- uczniowie dowiedzieli się, jak działa mechanizm korbowy, który porusza koniem do przodu i do tyłu.
• Ptasie gniazdo- Skąd robotyczne pisklaki wiedzą, kiedy prosić o obiad? Dzięki czujnikom!
Uczniowie zbudowali model ptasiego gniazda, który przedstawia ptaka karmiącego pisklęta w gnieździe.
W oczekiwaniu na święta wielkanocne, stworzyliśmy w Scratchu krótkie animacje świąteczne. Rozpoczęliśmy poznawanie aplikacji Photon AI, dzięki której dowiemy się, czym jest sztuczna inteligencja, w jaki sposób działa, co wpływa na efektywność jej działania, uczniowie poznają również jej wybrane zastosowania.
Laboratoria przyszłości styczeń 2025
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
@LaboratoriaPrzyszlosci
W pierwszym półroczu uczniowie SP 68 zrealizowali wiele ciekawych projektów, podczas których wykorzystali sprzęt i narzędzia otrzymane w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Poszerzyli swoje kompetencje cyfrowe poznając zestaw Lego Spike Essential, aplikację Lego Spike, robota Photon wraz z aplikacją Photon.edu. Uczniowie pogłębili zainteresowanie nauką, technologią, inżynierią, sztuką oraz matematyką.
Laboratoria przyszłości październik 2024
#LaboratoriaPrzyszłości
#LaboratoriaPrzyszlosci
@LaboratoriaPrzyszlosci
W ramach zajęć rozwijających zainteresowania Laboratoria Przyszłości uczniowie klas 6 i 8 zbudowali roboty oraz zaprogramowali je w taki sposób, aby wykonywały za pomocą przymocowanego pisaka wielokąty foremne: trójkąt foremny (nazywany trójkątem równobocznym), czworokąt foremny (nazywany kwadratem), pięciokąt foremny, sześciokąt foremny, siedmiokąt foremny, ośmiokąt foremny, itd. Młodsi uczniowie również poznali figury geometryczne. Programowali za pomocą aplikacji Photon.edu zainstalowaną w tablecie trasę Photona, który wykonywał obrys kwadratu, trójkąta oraz prostokąta. Podczas zajęć zrealizowaliśmy wiele innych ciekawych projektów związanych
z pozyskiwaniem energii, lataniem, bezpieczeństwem podczas wycieczek górskich.
W październiku podjęliśmy różne aktywności podczas Europejskiego Tygodnia Kodowania.
